lauantai 8. syyskuuta 2012

Kampuskierros

Olin Suomesta lähtiessä henkisesti varautunut Irlannin kosteaan syksyyn ja vaakasuoraan vesisateeseen, mutta mitä vielä -täällähän ei oo satanut vielä kertaakaan vettä mun saapumisen jälkeen! Lämpötilat on myös keikkuneet mukavasti 20 asteen hujakoilla, eli Irlanti on kyllä näyttänyt parastaan!

Yliopistolla olen ehtinyt pyörimään jo useampaan otteeseen orientaatiopäivien ansoista ja tälläisillä ilmoilla kampus on kyllä parhaimmillaan. Huiput sääolot on mahdollistaneet myös kunnon turistikuvailun, eli tervetuloa kampuksen esittelykierrokselle. Oppaananne toimii väsähtänyt Erasmus-vaihtari Riikka, enjoy!
                          
Limerickin yliopiston kampus levittäytyy tosi laajalle ja itse asiassa osa kampuksesta kuuluu Claren kreivikuntaan. Oon siis käynyt jo kahdessa kreivikunnassa, vaikka oon ehtinyt majailla Irlannissa alle viikon! Yliopiston kampus on tosi vihreä ja mulla tulee väistämättä mieleen oman kotiyliopiston, Jyväskylän, luonnonläheinen kampusalue.

Yllä olevassa kuvassa näkyy the Living Bridge, eli Irlannin pisin kävelysilta, joka johdattaa opiskelijat yli kampusta halkovan Shannon-joen. Silta ei ole ihan sitä perinteisintä rakennustaidetta, vaan innoistusta on haettu dna:n muodosta. Living Bridge-nimi kertoo myös aika paljon sillasta itsestään, sillä silta elää ja joustaa kävelijän alla. Näin muutaman kerran siltaa kävelleenä voin kertoa, että pieni hytkyminen ei aina tunnu kaikkein kivoimmalta. 
Paikallinen kielten laitos. Tuntuu jotenkii kotosalta!
Kampukselta täytyy kyllä myös ehdottomasti mainita päärakennuksen edessä tönöttävä maskotti, Brown Thomas, joka kuulema saa bileiltojen jälkimainingeissä opiskelijoiden vaatteita niskaansa. Ja ihan tiedoksi annettakoon, että alla olevassa kuvassa minulla on vaatteita päällä, vaikka yläosasto kummallisen paljaalta näyttääkin.
Ja viimeisenä kuvana näkymää paikallisen kauppakorkean, eli Kemmy Business Schoolin, suuntaan ennen kuin lähden kohti Ceili-iltaa. Vuorossa olisi siis irlantilaisten kansantanssien opettelua. Ei siis muuta kuin tanssikengät jalkaan ja menoksi!
 Ps. Täällä on aika paljon suihkulähteitä!

1 kommentti:

  1. Pisteet blogin ekalle alastonkuvalle! Hyvältä näyttää, myös yliopisto.

    VastaaPoista